Sacharidová dieta – dvoutýdenní zabiják cukrů

Dvoutýdenní zabiják sacharidů – Carb Buster

 

Abychom mohli tělo podpořit při detoxifikaci a připravit ho na spalování tuků, který obsahuje nejvíce toxinů, je nutné na dva týdny upravit váš jídelníček. Protože nejobvyklejšími překážkami silného aerobního systému jsou vysoký krevní cukr, inzulinová rezistence a vysoké hladiny kortizolu.

Nejlepší začátkem je snížení hladiny cukru

Odstraněním inzulinové rezistence můžeme docílit snížení hladiny krevního cukru a tím současně pomoci vyvážit adrenální systém.

Vysoká hladina inzulinu neprospívá nikomu. Utlumuje totiž vznik hormonu glukagon, který systém potřebuje ke spalování tuku. Inzulin ve své podstatě nařizuje tělu, aby si ukládal tuk. Inzulin utlumuje ale také růstový hormon, kterého tělo potřebuje k budování svalové hmoty, zvláště pak aerobních svalových vláken, potřebných ke sportovním výkonům a správné funkci srdečního svalu. Pokud tedy snížíte hladinu cukru, dovolíte svému tělu, aby opět spalovalo tuk.

Podpora spalování tuku pomáhá nejen zlepšit funkci mitochondrií a výrobu energie, které tělo potřebuje. Zvyšuje také množství energie dodávané samotnému mozku a srdci. Snížíte také hladinu kortizolu, což může mít za následek vyvážit i zbylé hormony.

Jak toho docílit?

Hlavním cílem je vzdát se na dva týdny všech jednoduchých sacharidů. Čtrnáct dní je doba potřebná k restartování inzulinových receptorů a k tomu, aby tělo opět začalo používat tuky jako své primární palivo. Vše ale není snadné, jak se může zdát!

Váš mozek bude prahnout po cukrech, na které je zvyklý. To ale neznamená, že budete hladovět. Měli byste jíst malé porce, v případě potřeby každé 2 – 3 hodiny. Důležité je, aby byly bez cukru!

Nejlepším řešením je přesunout všechny potraviny obsahující jednoduchý cukr mimo dosah vašich očí. Nebudou vás tak lákat a dělat vám zbytečné chutě.

Abyste mohli lépe kontrolovat velikost svých porcí, naučte se používat malé talíře.

Pokud bydlíte s dalšími lidmi, pokuste se je přimět, aby dietu drželi s vámi, protože projít tímto protokolem minimálně jednou prospěje každému, a kdo ví, třeba se pak i ostatní budou cítit mnohem lépe.

Nakupujte tyto potraviny

  • Vejce (je to superpotravina)
  • Průmyslově nezpracované sýry (nejlepší jsou tvrdé)
  • Průmyslově nezpracované maso a čerstvé ryby (ne z chovů)
  • Plnotučné a mandlové mléko
  • Syrová a dušená zelenina (vyhněte se bramborám a kukuřici) a zeleninové šťávy
  • Syrové ořechy a semínka
  • Olivový olej, majonéza bez cukru, salsa bez cukru
  • Káva a čaj
  • Voda (minimálně 2l denně)

Potraviny, kterým se chcete vyhnout!

  • Chléb, těstoviny a obilniny
  • Průmyslově zpracovaná masa a uzeniny (obsahují cukry)
  • Ovoce a ovocné šťávy
  • Brambory a kukuřice
  • Fazole
  • Odstředěné mléko
  • Slazené limonády
  • Sladkosti
  • Kečup a jiná dochucovadla
  • Med
  • Alkohol

Doplňky NuMedica

  • Acetyl-L-Carnitine: 1 víčko po každém jídle – NEJDŮLEŽITĚJŠÍ!
  • Gluco-Response: 1 víčko po každém jídle
  • Absolute Protein: 1 odměrka s neslazeným mandlovým mlékem jako svačina
  • Power Greens: 1 odměrka spolu se syrovátkou jako svačina
  • Dual-TOX DPO: 2 před spaním, víte-li že máte toxiny nebo velké zásoby tuku.

S dopravou do ČR se dá objednat přes www.supplementrelief.com (Při objednávce vložte prosím do poznámky YURMAX)

A teď už jen vydržte, další dva týdny nejíst žádné sacharidy! Jezte ale pravidelně a v žádném případě nehladovějte! Uvidíte, že se vysazení sacharidů kladně podepíše jak na ztrátě tuků, tak na vašem zdravotním stavu.

Jak si sestavit jídelníček

V závislosti na vašich jídelních návycích může být pro Vás tento krok buď extrémně složitý, nebo naopak.

Snídaně:

Snídaně bývá nejčastěji ze všech jídel orientovaná na obilniny či ovoce. Místo toho si ale můžete dopřát například přírodní steak a vejce;  španělské omelety s trochou sýra; smažená vejce s plátky avokáda a cherry rajčátky

Oběd:

Zeleninové saláty se sýrem a vejce natvrdo

Večeře

Malá porce masa s velkou porcí dušené nebo syrové zeleniny

Zálivky:

Rozpuštěné máslo; tučná smetana s kari, kajenským a černým pepřem; jednoduchá rajčatová omáčka; salsa bez cukru; zelená kari pasta s kokosovou smetanou

Svačiny:

Vejce natvrdo; zbytky z hlavních jídel, ořechy a smetana; zeleninové šťávy, a pokud máte neutuchající potřebu sníst opravdu něco sladkého, můžete si dát jedno jablko denně, ale ne džus.

Po uplynutí dvou týdnů začněte do svého jídelníčku přidávat zpátky ovoce a fazole, potom obilniny a nakonec cukry.

 

Upozornění: dietní doporucení zkonzultujte s vášim praktickým lekařem.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.